پیام مجمع فرهنگی- اجتماعی بابه بهسود به مناسبت درگذشت شیخ علی یاور افتخاری

بسم الله الرحمن الرحیم

العُلَماءُ باقونَ ما بَقِيَ الدَّهرُ

روح بلند و ملکوتی عالم وارسته آیت‌الله شیخ علی یاور افتخاری به ملکوت اعلی پیوست

آیت‌الله شیخ علی یاور افتخاری عالم پاک‌نفس، مصلح، مجاهد، خدوم و از بنیان‌گذاران نهضت اسلامی افغانستان و عضو شورای‌عالی نظارت حزب وحدت اسلامی بود. ایشان در آغاز جهاد مردم افغانستان علیه شوروی، از پیش‌گامان و مجاهدان اولیه جنبش و نهضت مبارزه علیه اشغالگران بود.

او برای آزادی کشورش از اشغال شوری شب و روز تلاش کرد و همواره در سنگرهای داغ جهاد و مبارزه حضور داشت. آیت‌الله افتخاری بعد از شکست شوروی از افغانستان و آزادی کشور، در گرماگرم جنگ‌های خونین و خانمان‌سوز داخلی که توسط استخبارات کشورهای بیگانه و در نبود برنامه و عدم ظرفیت مجاهدین برای ایجاد دولت فراگیر و ملی، نقش یک مصلح بزرگ را ایفا نمود او با پرهیز از ایجاد تنش و چنددستگی بین صفوف مجاهدین، برای برقراری صلح و آرامش در کشور نقش‌آفرینی نمود و تلاش بسیار نمود.

آیت‌الله افتخاری در طول عمر شریف خود فعالیت‌های فرهنگی و اساسی را در ولایات کشور داشت که هرکدام به نوبه خود از باقیات و صالحات و کارهای بنیادی محسوب می‌شود که نمونه آن ایجاد کتابخانه بزرگ و حوزه علمیه مرکز جاغوری است که در نوع خود بی‌نظیر است این کتابخانه جامع و تقریباً کتب متون شیعه و اهل‌سنت را دارد و همچنان از کتب علمی، تاریخی، ادبی، سیاسی و علوم متداول غنی است ایشان در لوگر و هلمند و خیلی از ولایات بناهای علمی و فرهنگی را ایجاد کرده بود که طرف استفاده همگان قرار دارد.

فقدان ایشان ضایعه جبران‌ناپذیر برای حوزات علمیه، جامعه علمی و فرهنگی کشور است.

مجمع فرهنگی- اجتماعی بابه بهسود، مراتب غم شریکی و تسلیت خویش را به بیت شریف ایشان، مردم افغانستان اخصا مردم شریف جاغوری ابراز میدارم خداوند متعال ایشان را غریق رحمت بی‌منتهای خویش قرار دهد و با اولیا و انبیاء محشور فرماید.

مجمع فرهنگی- اجتماعی بابه بهسود

13 حوت 1402

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://mfabbehsud.com/parsinews/?p=10896

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

پیشنهادی: