گیاه خار مریم سم زدای کبد و دشمن هپاتیت A.B همان زردی سیاه میباشد

گیاه خار مریم سم زدای کبد و دشمن هپاتیت A.B همان زردی سیاه میباشد
اطلاعات گیاهی در باره ، گیاه خار مریم ( Milk Thistle) که دوست کبد هم به آن می گویند .گیاه خارمریم یکی دیگر از گیاهان دارویی قوی است که از آن برای معالجه و جلوگیری از امراض کبدی استفاده می‌کنند.این گیاه خود رو بوده و در صحراهای ایران و بیشتر در دره هراز، دشت مغان، مناطقی از خوزستان و کلاردشت می‌روید. . این گیاه از آنجا که مخلوطی به اسم سیلی‌مارین دارد، می‌تواند در از بین بردن اندازه جذب چربی مخصوصا چربی بد (LDL)، تری‌گلیسیرید و کاهش جذب کلسترول‌ بسیار موثر باشد و به همین دلیل بسیاری از درمانگران، این گیاه را از جمله موثرترین‌ گیاهان دارویی برای درمان کبد چرب می‌شناسند و مصرف دم نوش یا خشک این گیاه همراه غذا را در این زمینه موثر می‌دانند. مصرف این گیاه می‌تواند به بهبود عملکرد کبد کمک کرده و سرعت تولید دوباره سلول‌های کبدی را افزایش دهد.خارمريم گياه دارویی است که داراي اثرات فارماکولوژيک متنوع مانند آنتي اکسيدان، ضدالتهاب و ضدسرطان می باشند.
گیاه خار مریم، قرن هاست که برای درمان بیماری های متعددی به کار گرفته می شود این گیاه که بومی خاورمیانه، اروپا و آمریکای شمالی است سال هاست که برای درمان بیماری مورد استفاده قرار می گیرد. به نوشته سایت «ehow» این گیاه در کاهش علایم پیری بسیار موثر است و نقش مهمی در سم زدایی از بدن و به ویژه کبد دارد
خواص خار مریم:
بیش از 2000 سال است که فواید درمانی گیاه «خارمریم» به عنوان گیاه بومی مناطق مدیترانه، اروپای مرکزی و آمریکای شمالی و جنوبی شناخته شده است. در ادامه به برخی از خواص آن پراخته‌ایم:
-گیاه دارویی «خارمریم» خاصیت‌های بسیاری دارد که توانایی آن در حفظ سلامت کبد منحصر به فردترین ویژگی آن است.به دلیل ماده ای به نام گلوتاتیون (Glutathione) در این گیاه میباشد که نقش عمده ای در سم زدایی کبد ایفا می کند.خار مريم از آسيب ديدگي كبد در اثر مواد شيميايي خطرناك و الكل جلوگيري مي كند. و آسيب هاي وارده بر كبد در اثر مواد سمي بسیار مؤثر است.
-این گیاه که یک نوع آنتی اکسیدان قوی است، از بدن در برابر آسیب های سلولی ایجاد شده از رادیکال های آزاد محافظت می کند.
-خار مریم از ایجاد سنگ صفرا پیش گیری و این بیماری را درمان می کند.
-این گیاه، در مقابله با سرطان پروستات، رحم و سینه موثر است و رشد سلول های سرطانی را نیز کاهش می دهد.
-این گیاه اثربخشی داروهای مربوط به شیمی درمانی را نیز افزایش می دهد.و نیز خار مریم ، دشمن هپاتیت میباشد ..افرادی که شیمی درمانی میشوند و هپاتیت دارند با نظر پزشک مربوطه حتما از این گیاه استفاده کنند.
-خار مریم، در کاهش میزان کلسترول خون موثر است و کلسترول مفید را نیز افزایش می دهد.. فلاونوئید سیلی مارین شامل سیلی بین و سیلی دیانین که در کاهش کلسترول خون بسیار سودمند است.
-این گیاه اثرات باارزشی در پیشگیری و درمان عوارض درازمدت دیابت نظیر نارسایی کلیوی و اختلالات سلول های عصبی داردومقاومت انسولین در بیمارانی که از دیابت نوع ۲ رنج می برند را کاهش می دهد.
-مهمترین خواص خار مريم در درمان مسموميت‌هاي كبدي ناشي از سموم متابوليك مانند الكل و سموم قارچ آمانيتا، اختلالات كبدي پس از هپاتيت، نارسايي‌هاي مزمن كبدي توام با تخريب سلولي مانند سيروز كبدي، كبد چرب و بيماري‌هاي كبدي خفيف مورد مصرف قرار مي‌گيرد.
نکته : در صورت مسمومیت با قارچ که می تواند به کبد آسیب برساند خوردن خارمریم ۱۰ دقیقه پس از مصرف قارچ، اثر سموم را از بین می برد. استعمال عصاره خارمریم در عرض ۴۸ ساعت پس از مسمومیت بر اثر مصرف قارچ مانع از کار افتادن کبد و مرگ حتمی می شود.
* مصرف خارمریم حتی در طولانی مدت عوارض نداشته و فقط در بعضی موارد ممکن است موجب اسهال خفیف شود.در ضمن گیاه خار مریم اثر کمی بر استروژن دارد بنابراین زنانی که مشکلات تومور یا اندومتریوز دارند از این گیاه استفاده نکنند. علاوه بر این زنانی که سرطان پستان یا تخمدان دارند نباید از این گیاه استفاده کنند.
در حال حاضر یکی از پرمصرفترین داروهای موجود در بازارهای ایران، اروپا و آمریکا قرصها ، کپسولها ،عرقجات و یا شربت های حاوی عصاره خار مریم میباشد؛ چراکه از یکسونارسائی های کبدی را برطرف میکند ، ازسوی دیگر سبب رفع مسمومیت کبد در اثر آلودگی ناشی از سرب حاصل از سوخت بنزین می گردد. قرص Ultra Thistle در بسته های 200 عددی و یا کپسول Maximum Milk Thistle در بسته های 100 عددی و قرص گياهي با نام ليور گل 70 و 140 ميلي در تمام داروخانه های ایران ،آمریکا و اروپا در حال توزیع است همچنین عرقجات و پودر گیاه خار مریم در عطاری های معتبرکشور موجود است..لطفا در حین خرید دستور مصرف را نیز دریافت کنید..ضمنا پیش از استفاده از این گیاه اگر به بیماری خاصی مبتلا هستید با پزشک‌تان مشورت کنید تا از تداخل آن با داروهای دیگر مطلع شوید.
دوکتور رحیم الله سبحانی
در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://mfabbehsud.com/parsinews/?p=10603

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

پیشنهادی: