پیام تبریکی به مناسبت فرا رسیدن سال نو ۱۴۰۳ خورشیدی

حلول سال نو و فرا رسیدن نوروز را که نوید بخش آغاز فصل بهار سال ۱۴۰۳ خورشیدی و زنده شدن دوباره طبیعت است، به همه هموطنان عزیز خویش تبریک می گوییم.

سال ۱۴۰۲، با همه مشکلات و دشواری هایی که برای مردم افغانستان داشت، به پایان رسید و سال پیش‌رو را پیام‌آور رهایی و سعادتِ مردم افغانستان می‌خواهیم.

جشن تاریخی نوروز را در حالی گرامی می‌داریم که تنوعِ زیبایی‌آفرین فرهنگی و اجتماعی کشور نسبت به هر زمان دیگر آسیب‌پذیرتر شده‌است و نیز آموزش‌ وپرورشِ سالم- به مثابۀ عالی‌ترین عنصر مفید برای تقویت و بقای ارزش‌های فرهنگی جوامع- در افغانستان رو به نابودی است.

افزون بر همه‌، تجرید اجباری زنان و دختران از همه‌ی عرصه‌ها، به شمول محرومیت از حق آموزش‌، دردناک‌ترین عقب‌گردی‌ست که مبارزه علیه آن به تلاش‌های هماهنگ و دوام‌دارِ داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی ضرورت دارد و لازم است این نیروها در سال جدید راه‌های مؤثری را برای تحقق هدف مذکور جست‌وجو کنند.

امید واریم که در سال پیش رو، افق‌های نوینی بر روی مردم افغانستان گشوده شود و به دور از مداخله‌ها و کشمکش‌های بیرونی، رهبران طالبان باید در این راستا گام‌های عملی بردارند و برای تامین صلح و ثبات پایدار در کشور گفتگو و تفاهم ملی را ضروری میدانیم.

در پایان، بار دیگر نوروز و بهارطبیعت ۱۴۰۳ خورشیدی را به ملت افغانستان تبریک ‌و تهنیت گفته و از خدای متعال سال جدید را سال صلح و ثبات و رفاه و آرامش برای مردم ما استدعا می‌نماییم.

مجمع فرهنگی- اجتماعی بابه بهسود

اول حمل ۱۴۰3 خورشیدی

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://mfabbehsud.com/parsinews/?p=10937

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

پیشنهادی: